پیام های آسمان،عربی،قرآن

سوالات و نمونه سوالات

پیام های آسمان،عربی،قرآن

سوالات و نمونه سوالات

تمامی نکات ریز و درشت و سوالات و نمونه سوالات پیام های آسمان،عربی،قرآن

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۱ ثبت شده است

متن زیارت عاشورا  و لینک صوتی زیارت عاشورا با صدای آقای منصوری در ادامه مطلب

حس می کنی توطئه ای در حال شکل گیری است . هرجا می روی گویا در باره تو حرف می زنند صدای نفس ها را می شنوی . اما کلمات در هاله ای از ابهام فرورفته است . با انگشت تو را نشان می دهند و لب ها تکان می خورد . نگاهشان می کنی و نزدیک می روی صداها آهسته تر می شود . حالا فقط پچ پچ لب ها را می شنوی . چه می گویند ؟ خیلی برایت مهم است که بدانی چه وسوسه ای در سینه و چه توطئه ای در سردارند . کم کم نزدیک است که از درون فروریزی ، اما یکباره به یاد می آوری که یک تکیه گاه بزرگ داری، تکیه گاهی که توطئه بدخواهان ،‌وسوسه پنهان خناسان را می بیند و می داند . دلت قوت می گیرد ، تو حتی اگر عربی هم ندانی ، اما با چند بار خواندن این سوره ، می توانی هس هس سینه ها و پچ پچ آهسته لبها را در لابلای کلمات سوره احساس کنی . تصویر مبهم و ناپیدای خناسی را احساس می کنی که دائما پیدا و پنهان می شود .

 این سوره مثل هر سوره دیگر از آیات و کلمات و حروفی تشکیل یافته است ، اما تفاوت اساسی این سوره با سوره های دیگر، از نظر بُعد موسیقایی آن است که در این سوره حرف پرسرو صدای " سین " ده بار به گوش می رسد، که با سین بسم الله می شود یازده تا . اگر حرف " ص" را نیز که در " صدور " آمده به آن بیفزاییم می شود دوازده تا.

 این سوره حتی اگر آهسته هم خوانده شود ، باز آوای پرسر و صدای حرف "سین"  و "صاد" همه را متوجه خود می کند وخبر از وسوسه پنهانی می دهد . با توجه به این که وسوسه گران معمولا در بناگوش دیگران وسوسه می کنند ، یا دست کم نقشه های خطرناک خود را با صدای آهسته ادا می کنند ( تا هم اهمیت مسئله را نشان دهند و هم نقشه هایشان آفتابی نشود ) با خواندن سوره ،‌صدای وسوسه گر خناس که پیدا و گاه پنهان می شود ،‌در گوش ها طنین می اندازد . برای پی بردن به این حقیقت کافی است که قرآن را بگشایی ،‌دستگاه ضبط صوت خود را روشن کنی و دست کم یک بار با صدای آهسته سوره را بخوانی . می بینی که  " سین و صاد " این سوره بیش از همه خود را نشان می دهند ، حروف پرسرو صدایی که خود را لابلای حروف دیگر دائما پیدا و پنهان می کنند.

دانشمند فیزیک سوری تاکید کرد: وضو دردهای مفاصل و روماتیسم را از بین می برد و تلاوت قرآن کریم به انسان انرژی می دهد.

  به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شبستان ، علی منصور کیالی، دانشمند فیزیک دانشکده حلب سوریه و متخصص در اعجاز العلمی در سخنرانی در جایزه بین المللی قرآن در دبی گفت: وضو از فواید بی شماری برخورداراست و علاوه بر اینکه نظافت همیشگی است و پنج نوبت در شبانه روز این روند ادامه دارد، باعث از بین رفتن بارهای الکترونیکی می شود که بر زمین فرود می آید و انسان را ازدردهای مفاصل و روماتیسم دور می کند..

برای ایجاد نگرش موفقیت آمیز، از ده راز صحبت می شود که عبارتند از:

1. همیشه از خویش سؤالات مناسب بپرسید (خود ارزیابی).

2.خواسته های خود را هوشمندانه مطرح کنید.

3. به دنبال کارهایی باشید که شما را به سوی فعالیت های مثبت و بالنده بکشاند.

4. شور و هیجان را در زندگی تان گسترش دهید.

5. همیشه از انسان های دیگر بیاموزید. به قول پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله «انسان ها، معدن های طلا و نقره اند».

6. همیشه باور داشته باشید که غیر ممکن ها، ممکن خواهند شد.

7. سعی کنید با افراد موفق معاشرت داشته باشید.

8. مسئولیت پذیر باشید و انجام کارها را به عهده بگیرید.

9. زیاد فکر کنید.

10. معنویت را در زندگی تان جاری سازید؛ زیرا سرچشمه نگرش های مثبت، اتصال به معبود است؛ زیرا خداوند سرچشمه آرامش است.

تمام رازها و نیازها، پروازها، دروازه ها و آوازهای حقیقی و تعالی بخش، از خدا شروع و به خدا ختم می شوند.

خداوند یار و قرین جاودانه و جاودانه هاست و ما دانه ای در سرزمین و خانه الهی هستیم.

خداوند در همین حوالی است و حتی نزدیک تر از رگ گردن به ماست. هر وقت بخوانید، می آید و می ماند و می نوازد. او بهترین دوست انسان های موفقیت جوست. او بهترین آغاز، برای تغییر در نگرش هاست.

  کتاب های مفید و سودمند را در مراسم صبحگاهی به دانش آموزان معرفی نمایید.

-    هنگام تدریس ، مطالب جالبی از کتاب ، مجله و ... را که ارتباط بسیار نزدیکی با درس دانش آموزان دارد ، برگزینید و همراه با درس به آن ها بگویید و بعد از این که شاگردان احساس رضایت و کنجکاوی نمودند ، آن ها را به مطالعه ی بیشتر درباره ی آن موضوع تشویق کند.

-    از روش های تدریسی که می تواند دانش آموزان را به کتاب و کتابخوانی علاقه مند کند(روش مباحثه ای ، روش پژوهش گروهی ، روش مطالعه ی مستقل و..) به طور کلی می توان گفت روش تدریسی که دانش آموزان را به کتابخانه و کاوش در دنیا ی اطرافش هدایت کند و آن ها را به کتابخوانی و تحقیق بکشاند از بهترین و مناسب ترین روش های تدریس به شمار می رود.

-    خانواده می تواند الگو خوبی برای بچه ها در رابطه با مطالعه باشند. والدین آنها را به کتاب فروشی ها و نمایشگاه کتاب ببرندو برایشان کتاب بخرند و یا فرزند خودرابه عضویت یک کتابخانه عمومی در آورند تا بتواند کتابی را به امانت گرفته و بخواند. البته این راهکار در صورتی مفید می باشد که خود خانواده به مطالعه و کتاب اهمیت دهند .

-    در مناسبت های مختلف و حتی به عنوان جایزه ، البته همراه با چیزهایی دیگر که دانش آموزان به آن ها علاقه مند هستند ،کتاب اهدا نماییم.

-    دانش آموزان در کلاس داستان های کتاب را باز آفرینی و همینطور قصه ها را به نمایش تبدیل کنند تا روحیه کتاب خوانی در آنها تقویت شود.

-    معلمان دلسوز باید کتاب های غیر درسی و مسائل زندگی را آنچنان به هم پیوند زنند که انگیزه خواندن کتاب دانش آموزان را راهی کتابخانه کند.

-     برای مطالعه آزاد هفته ای یک ساعت کلاس درس خود را در کتابخانه مدرسه تشکیل دهید.

-    قفسه کتاب وتابلویی برای این که کتابهای تازه با موضوعات مختلف را به دانش آموزان معرفی کنید درکلاس نصب نمایید.

-     مسابقات کتابخوانی در مدرسه برگزار کنید.

-     به دانش آموزان سفارش کنید که خواندنی های مفید را با یکدیگر مبادله کنند.

-     ایجاد امکان نمایش و فروش کتاب های جالب در محیط مدرسه با مشارکت مراکز فرهنگی و ناشران شایسته با تخفیف ویژه باعث رونق مطالعه و کتاب خوانی خواهد شد.

 

—دروغ گویی را نادیده نگیرید. نتیجه نشان داده است که اگر به آن توجه نشود دروغ های بزرگ تری خواهند گفت.

—سعی کنیدبه دلیل اصلی دروغگویی پی ببرید. دلایل مختلی در مورد دروغگویی وجود دارد. همه ی عواملی که باعث دروغگویی می شوند،به عنوان ابزاری هستندکه فرد دروغگو برای صیانت ازخودبه کار می برد. دانش آموزدروغگو معمولاً ازعزت نفس پایین برخوردار است.

—به کودک اعتماد به نفس بدهید.« تو مجبور نیستی واقعه را شرح بدهی. من می دانم که تو راست می گویی.»

—به جای توجه به دروغ های کوچک به رفتارهای مثبت کودک توجه کنید. او به تدریج دروغگویی را قطع خواهد کرد.

—می توانید از تکنیک«منصرف نمودن»استفاده کنید. بدین صورت در هنگامی که احساس می کنید دانش آمور یا کودک شما شروع به دروغگویی کرده است، به نوعی مسیر بحث را عوض کنید. برای مثال با قطع کردن حرف او بگویید:« ممکنه این کتاب را برایم بیاورید؟»

— به جای طرد نمودن چنین فردی با وی ارتباط مناسب برقرار کنید.

— قبول کنید که دروغ به مثابه ی «گریه کردن» برای درخواست کمک است.

—اگر پی بردید که علت دروغگویی خانواده است، به مشاوره با والدین بپردازید. در چنین شرایطی به اصلاح خانواده توجه کنید و در نیت و اخلاق و رفتارشان تغییر اساسی ایجاد کنید.   

—هیچ گاه این دانش آموزان رادروغگوخطاب نکنید وآنهارانادیده هم نگیرید.                                    

—تصور نکنید که هر چه این دانش آموز می گوید دروغ است.

—تنبیه و تهدید برای جلوگیری از تکرار دروغگویی اثرسوء دارد.    

—آموزش های اخلاقی ودینی ، به ویژه هم زمان با شروع دوره ی دبستان می تواند در جلوگیری از دروغگویی مؤثر باشد.

مازلو می گوید:اگر یک موسیقیدان می خواهد در نهایت، در خود به آرامش برسد ، باید بنوازد. به همین ترتیب، یک نقاش باید تابلو بکشد و یک شاعر باید شعر بسراید. یک فرد باید هر چه میتواند باشد باشد.

این نیاز را میتوانیم به خود شکوفایی تعبیر کنیم.

اصطلاح خود شکوفایی نخستین بار توسط کورت گلدشتاین ابداع شد و تمایل بشر به تحقق خویش اشاره دارد. تحقق آنچه بالاقوه در فرد نهفته است . تجلیات این میل میتواند به صورت تمایلی برای ماورای ایده آل بودن ، قهرمان بودن و... ظهور کند.البته ظهور آشکار این نیاز ها ، معمولا به ارضای قبلی نیاز های فیزیولوژیکی و ایمنی و عاطفی و عزت نفس بستگی دارد.

این تمایل در انسانی که نیاز به پیشرفت در او نیرومند است و می خواهد عملکرد خود را بهبود بخشد، آشکار می شود. مشخصات انسان پیشرفت گرا عبارتست از:

1-     دنبال کار آسان نیست

2-     دنبال کاری است که با کار دیگران قابل مقایسه باشد

3-     اهل پشتکار است

4-     سطح آرزو هایش بالاست

5-     بر کار کنترل دارد و ریسک نمی کند.

واما درباره خود شکوفایی از نظر اسلام ، میتوان چنین گفت: انسان ها مانند معادن طلا و نقره اند و پیامبران برای استخراج این معادن آمده اند.

 در روایات نیزچنین آمده است:مردم معدن هایی مانند طلا و نقره اند(حضرت علی علیه السلام)

 از نظر قرآن هیچ موجودی ، فاصله قوس صعود و نزولش به اندازه ی انسان نیست. در قوس صعودی، انسان مسجود فرشتگان [سوره ص 71]، خلیفه ی خدا[بقره 30] امانت دار الهی[احزاب 33] و آفریده ای است که به نیکو ترین شکل خلق شده است[مومنون 14 و تین 4] و به شرط انجام عمل صالح بهترین موجودات خواهد بود [بینه 6] انسان می تواند به جایی برسد که به جز خدا نبیند . ثم دنی فتدلی فکان قاب قوسین او ادنی [نجم 9]  وصف انسان کامل بیان شده است . در معراج پیامبر (ص) سیر صعودی آن حضرت به حدی رسید که جبرئیل گفت:اگر بالاتر بیایم پر وبالم میسوزد [تفسیر المیزان ج 10 بحث روایی]

در این سیر صعودی، جان انسان را جز بهشت بهایی نیست . امام علی (ع) می فرماید : برای جان هایتان جز بهشت بهایی نیست. پس جز در برابر بهشت نفروشیدش.

 در این نگرش انسان خلاصه جهان هستی است و در برابر جهان بزرگ ، جهانی کوچک به شمار می آید. در دیوان منسوب به حضرت علی (ع) در وصف انسان چنین آمده است:

اتزعم انک جرم صغیرا                  فیک انطوی العالم الاکبر

توگمان میکنی موجودی کوچک هستی درحالیکه جهان بزرگ درتو خلاصه شده است.[تفسیر نمونه جلد 18 ص 237]

در قوس نزولی انسان پست تر از حیوان توصیف شده است. (اعراف 179) چنان که میتواند در قساوت  سخت تر از سنگی شود (بقره 74) و سرانجام به اسفل السافلین (تین 7) که پست ترین جایگاه دوزخ است سقوط کند. ( نساء 145) .

 انسان دراین سیر صعود و نزول مسئول و مختار است و هر آنچه کشت کند ، درو میکند. البته او در این مسیر جز سعی و کوشش خود بهره ای نمی برد

چهار جمله زیر، نگرش شما را برملا می کند و نوعی تست نگرش سنج باورها و عقاید روانی است:

1.هر گاه گرفتن تصمیم مهمی را دشوار یافتید، بدانید که علتش فقط یک چیز است و آن این که نگرش و تصور روشنی از ارزش های زندگی خود ندارید. به قول رابینز، «عادت کنید و تصمیم بگیرید».

2.هر گاه اجازه دادید که افراد منفی نگر، از سیاهی ها و شکست ها برای شما صحبت کنند، بدانید که نگرش شما نسبت به توانایی هایتان مخدوش است.

3.هر گاه کارهای نیمه تمام یا اصطلاحاً سرمایه گذاری های زخمی، مثل مطالعه ناقص و کار رها شده، دور و بر شما را پر کرده است، بدانید زمان تصمیم قاطع و تغییر نگرش است.

4.زمانی که احساس می کنید شادی های گم شده دارید، بدانید که ذهن به تاریکی ها گرایش دارد و باید عنصر تغییر را وارد کنید.

یک درخت هر چقدر هم که بزرگ باشد، با یک دانه آغاز می شود. طولانی ترین سفرها، فعالیت ها و مسیرها، با اولین قدم پایان می یابد.

 

خدایا از این نعمتی که به من دادی متشکرم.برای بار دوم صاحب فرزند شدم و

 اسم این عزیز را امیرعلی گذاشتیم.

امیدوارم در آینده فردی بشه که به درد هم نوعانش برسه و بتونه به اونا کمک کنه.

برای سلامتیش و عاقبت بخیریش شما هم دوست خوب من براش دعا کن. مرسی