پیام های آسمان،عربی،قرآن

سوالات و نمونه سوالات

پیام های آسمان،عربی،قرآن

سوالات و نمونه سوالات

تمامی نکات ریز و درشت و سوالات و نمونه سوالات پیام های آسمان،عربی،قرآن

حس می کنی توطئه ای در حال شکل گیری است . هرجا می روی گویا در باره تو حرف می زنند صدای نفس ها را می شنوی . اما کلمات در هاله ای از ابهام فرورفته است . با انگشت تو را نشان می دهند و لب ها تکان می خورد . نگاهشان می کنی و نزدیک می روی صداها آهسته تر می شود . حالا فقط پچ پچ لب ها را می شنوی . چه می گویند ؟ خیلی برایت مهم است که بدانی چه وسوسه ای در سینه و چه توطئه ای در سردارند . کم کم نزدیک است که از درون فروریزی ، اما یکباره به یاد می آوری که یک تکیه گاه بزرگ داری، تکیه گاهی که توطئه بدخواهان ،‌وسوسه پنهان خناسان را می بیند و می داند . دلت قوت می گیرد ، تو حتی اگر عربی هم ندانی ، اما با چند بار خواندن این سوره ، می توانی هس هس سینه ها و پچ پچ آهسته لبها را در لابلای کلمات سوره احساس کنی . تصویر مبهم و ناپیدای خناسی را احساس می کنی که دائما پیدا و پنهان می شود .

 این سوره مثل هر سوره دیگر از آیات و کلمات و حروفی تشکیل یافته است ، اما تفاوت اساسی این سوره با سوره های دیگر، از نظر بُعد موسیقایی آن است که در این سوره حرف پرسرو صدای " سین " ده بار به گوش می رسد، که با سین بسم الله می شود یازده تا . اگر حرف " ص" را نیز که در " صدور " آمده به آن بیفزاییم می شود دوازده تا.

 این سوره حتی اگر آهسته هم خوانده شود ، باز آوای پرسر و صدای حرف "سین"  و "صاد" همه را متوجه خود می کند وخبر از وسوسه پنهانی می دهد . با توجه به این که وسوسه گران معمولا در بناگوش دیگران وسوسه می کنند ، یا دست کم نقشه های خطرناک خود را با صدای آهسته ادا می کنند ( تا هم اهمیت مسئله را نشان دهند و هم نقشه هایشان آفتابی نشود ) با خواندن سوره ،‌صدای وسوسه گر خناس که پیدا و گاه پنهان می شود ،‌در گوش ها طنین می اندازد . برای پی بردن به این حقیقت کافی است که قرآن را بگشایی ،‌دستگاه ضبط صوت خود را روشن کنی و دست کم یک بار با صدای آهسته سوره را بخوانی . می بینی که  " سین و صاد " این سوره بیش از همه خود را نشان می دهند ، حروف پرسرو صدایی که خود را لابلای حروف دیگر دائما پیدا و پنهان می کنند.

صادقی

نظرات  (۱)

چه زیبا بود و چه برداشت زیبائی خدا خناس را به زمین گرم بزنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی