پیام های آسمان،عربی،قرآن

سوالات و نمونه سوالات

پیام های آسمان،عربی،قرآن

سوالات و نمونه سوالات

تمامی نکات ریز و درشت و سوالات و نمونه سوالات پیام های آسمان،عربی،قرآن

  کتاب های مفید و سودمند را در مراسم صبحگاهی به دانش آموزان معرفی نمایید.

-    هنگام تدریس ، مطالب جالبی از کتاب ، مجله و ... را که ارتباط بسیار نزدیکی با درس دانش آموزان دارد ، برگزینید و همراه با درس به آن ها بگویید و بعد از این که شاگردان احساس رضایت و کنجکاوی نمودند ، آن ها را به مطالعه ی بیشتر درباره ی آن موضوع تشویق کند.

-    از روش های تدریسی که می تواند دانش آموزان را به کتاب و کتابخوانی علاقه مند کند(روش مباحثه ای ، روش پژوهش گروهی ، روش مطالعه ی مستقل و..) به طور کلی می توان گفت روش تدریسی که دانش آموزان را به کتابخانه و کاوش در دنیا ی اطرافش هدایت کند و آن ها را به کتابخوانی و تحقیق بکشاند از بهترین و مناسب ترین روش های تدریس به شمار می رود.

-    خانواده می تواند الگو خوبی برای بچه ها در رابطه با مطالعه باشند. والدین آنها را به کتاب فروشی ها و نمایشگاه کتاب ببرندو برایشان کتاب بخرند و یا فرزند خودرابه عضویت یک کتابخانه عمومی در آورند تا بتواند کتابی را به امانت گرفته و بخواند. البته این راهکار در صورتی مفید می باشد که خود خانواده به مطالعه و کتاب اهمیت دهند .

-    در مناسبت های مختلف و حتی به عنوان جایزه ، البته همراه با چیزهایی دیگر که دانش آموزان به آن ها علاقه مند هستند ،کتاب اهدا نماییم.

-    دانش آموزان در کلاس داستان های کتاب را باز آفرینی و همینطور قصه ها را به نمایش تبدیل کنند تا روحیه کتاب خوانی در آنها تقویت شود.

-    معلمان دلسوز باید کتاب های غیر درسی و مسائل زندگی را آنچنان به هم پیوند زنند که انگیزه خواندن کتاب دانش آموزان را راهی کتابخانه کند.

-     برای مطالعه آزاد هفته ای یک ساعت کلاس درس خود را در کتابخانه مدرسه تشکیل دهید.

-    قفسه کتاب وتابلویی برای این که کتابهای تازه با موضوعات مختلف را به دانش آموزان معرفی کنید درکلاس نصب نمایید.

-     مسابقات کتابخوانی در مدرسه برگزار کنید.

-     به دانش آموزان سفارش کنید که خواندنی های مفید را با یکدیگر مبادله کنند.

-     ایجاد امکان نمایش و فروش کتاب های جالب در محیط مدرسه با مشارکت مراکز فرهنگی و ناشران شایسته با تخفیف ویژه باعث رونق مطالعه و کتاب خوانی خواهد شد.

 

صادقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی