پیام های آسمان،عربی،قرآن

سوالات و نمونه سوالات

پیام های آسمان،عربی،قرآن

سوالات و نمونه سوالات

تمامی نکات ریز و درشت و سوالات و نمونه سوالات پیام های آسمان،عربی،قرآن

بهشت و بهشتیان

بهشتیان به دودسته تقسیم می شوند یک عده فورا پس از ورود به قیامت به طرف بهشت می روند . اینها اولیاء خدا و شهدا و صالحین و صدیقین هستند و عده ای دیگر همچون انبیاء با آنکه مقامشان از سایرین بالاتر است برای نجات امتشان در قیامت می مانند و امتشان را کمک می کنند تا از قیامت نجات پیدا کنند .

بالاخره بهشتیان پس از انجام کارهای قیامتشان با سرعت زیاد به سوی بهشت حرکت می کنند و در راه به جهنم برخورد می نمایند جهنم مدار ناری است که بر زمین احاطه کرده که اگر انسان از هر کجای زمین بخواهد به طرف بهشت برود حتما با آن برخورد می کند .و بهشتیان عذابهایی که جهنمیان به آن مبتلا هستند می بینند و مشاهده می کنند راه به سوی بهشت که به عنوان صراط یا پلی بر جهنم در لسان دین یاد شده تونل مانندی است که از وسط جهنم عبور می کند و کسی که جواز عبور نداشته باشد در جهنم می ماند و تردیدی نیست که جواز عبور همان بندگی خدا و محبت خاندان عصمت و طهارت (ع) و خلوص و سلامت نفس است .

بهشتهای خلد در هشت طبقه ساخته شده که هر طبقه ای برای جمعی از بندگان خداست ، طبقه اول ، بهشت نعیم است . طبقه دوم ، بهشت خلد است . طبقه سوم بهشت قرار دارد . طبقه چهارم بهشت عدن است . طبقه پنجم جنة الماوی است . طبقه ششم بهشت فردوس است . طبقه هفتم دارالسلام است . طبقه هشتم دارالنور است .

به دور هر بهشتی دیواری کشیده شده که یک خشت از طلا و یک خشت از نقره و یک خشت از یاقوت است و به جای گِل در میان آن مشک و زعفران خوشبو به کار برده شده است و حفاظهایی که روی دیوارها زده شده کنگره کنگره است و از یاقوت سرخ و یاقوت سبز و یاقوت زرد است . و هر بهشتی که به یک نفر داده می شود بزرگتر از زمین و آسمانهای ماست و به پست ترین اهل بهشت آنقدر داده می شود که اگر بخواهد جنّ و انس را در منزل خود اطعام کند می تواند .

بهشتیان از راههای طولانی که بین دنیا و بهشت است وقتی به درهای بهشت می رسند و چون قبلا در قیامت بوده و خسته و تشنه و بسیار گرسنه بوده اند جلوی در هر طبقه ای از بهشت حوض آب بسیار لذیذ و شیرین و سرد و گوارایی دیده می شود که علی بن ابیطالب و یازده فرزندش (ع) با جامی که در دستشان است به استقبال آنها می آیند و آنها را از تشنگی و گرسنگی و خستگی نجات می دهند .

نهر بزرگی در میان بهشتها و زیر درختان آنها جاری است و شاخه ای از نهرها رد همه بهشتها جریان دارد که از آن آبهای صاف و پاکیزه که بدبو نشده است عبور می نماید در کنار این نهرها ، نهرهای دیگری از شیر که طعم آن تغییر نمی کند و نهرهایی از شراب که لذت بخش برای آشامندگان ( بدون مست کنندگی ) و نهرهایی از عسل مصفّا است .

درخت طوبی که ریشه اش در بهشت عدن در خانه پیامبر اکرم (ص) است به قدری پر میوه و بزرگ است که در تمام خانه های بهشتیان شاخه ای از آن رفته و هر کس هر میوه ای بخواهد از آن درخت به دست می آورد . و ...

جهنّم و جهنّمیان

مجرمین سرها را به زیر انداخته و آنچنان که در دنیا هیچ گاه نمی خواستند گناهانشان را به گردن بگیرند در فکر این اند که به نحوی جواب پروردگار را بدهند ولی می بینند زبانهایشان بسته شده و دستها و پاهایشان به اعمال زشتشان شهادت می دهد . خدای متعال می فرماید : این همان جهنمی است که به شما وعده داده شده به خاطر آنچه که بدان کافر بودید .

جهنم هفت در دارد :

1-یک در فرعون و فرعونیان و متکبران و کسانی که در مقابل پروردگار ابراز خدایی کرده اند.

2- درب دیگر مال مشرکان و کافران است آنهایی که به خداوند هیچ وقت ایمان نیاوردند .

3- درب دیگر اختصاصی است و مخصوص بنی امیه است و کس دیگری را از آن در راه نمی دهند .

4- درب دیگر که اسمش هاویه است مخصوص کسانی است که باید هفتاد سال در جهنم بمانند .

5- درب دیگر مخصوص دشمنان خاندان عصمت و طهارت است و کسانی که اهل بیت را یاری نکردند و این بزرگترین و گرمترین درها ست .

6- درب دیگر که برای عموم اهل جهنم است اسمش لظی است

7- و درب آخر نیز دربی عمومی است اسمش سقر است .

درکات و طبقات جهنم :

جحیم : که جهنمیان را در میان آن در لابلای سنگهی داغ می گذارند که بدنشان می جوشد .

لظی: که دست و پا و پوست سر مشرکان را به طرف خود می کشد .

سقر : که اعضای بدن آنها به وسیله آتش از یکدیگر جدا می شود ولی نمیمیرند .

حطمه : که جهنمیان را درهم می کوبد و مانند سرمه نرم می کند .

هاویه : مس گداخته به دهانشان ریخته می شود

سعیر : در آن عذلبهایی همچون مارها و عقربها و زنجیرها و غلهایی از آتش است .

جهنّم : فلق در آنجا قرار دارد و فلق چاهی است که اگر درش را باز کنند جهنم مشعل تر می شود و این طبقه بدترین طبقات جهنم است .

مامورین جهنمکه همه از ملائکه هستند افرادی وحشتناک و بد اخلاق و بی رحمند آنها گرزهای آهنین و آتشین به نام مقمعه دارند که بر سر اهل جهنم می کوبند .

در جهنم درختی که با آتش همجنس است به نام «زقوم» وجود دارد که غذای اهل جهنم است .

به جهنمیان آشامیدنیهایی که اسمش « حمیم و غسّاق » است داده می شود که حلق و گلوی آنها را می سوزاند و باطن آنها را آب می کند .

 

۱-این عذابها همان کارهای زشتی است که دوزخیان از دنیا برای خودشان پیش فرستاده اند . هر یک از این اعمالب و زشت به صورت عذابی دردناک درمی آید و به نزد صاحبشان بازمی گردد.

2- شیطان می گوید : خداوند به شما وعده های راست داد و من وعده های دروغ . شما خودتان وعده های راست خداوند را کنار گذاشتید و وسوسه های دروغ مرا باور کردید . پس به جای سرزنش من ، خودتان را سرزنش کنید .

3- خیر زیرا هر کس مطابق با عملی که انجام داده است پاداش می بیند .

صادقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی